איך מטפלים בפוביה ממים?

איך מטפלים בפוביה ממים?

בעוד רוב האנשים שאתם מכירים אוהבים ללכת לבריכה ולים, קיימים אנשים רבים אשר מפחדים ממגע המים, לפעמים עד לרמה שזה מפריע לתפקוד היומיומי שלהם, מאחר והם צריכים לבוא במגע עם מים בזמן שטיפת הפנים או המקלחת.

כאשר קיימת פוביה, במקרה הזה פחד ממים, האם ניתן לטפל בבעיה? התשובה היא חד משמעית, כן. המשיכו לקרוא וגלו איך-

הכינו את עצמכם נפשית

כאשר אתם מוכנים להתמודד עם הפחד שלכם ממים, בראש ובראשונה חשוב שתכינו את עצמכם נפשית למגע עם המים. אחד הדברים המשמעותיים ביותר כאשר באים במגע עם הפחד עצמו, הוא עצם ההכנה הנפשית לקראתו. כך, הרבה מגורם ההפתעה מתבטל, אתם יודעים לאיזה כיוון אתם הולכים ומודעים לתחילתו של טיפול בפחד ממים.

הכניסו את הפחד שלכם לפרופורציה

פחד ממים עמוקים הוא פחד די נפוץ בעולם. אנשים רבים מפחדים מהמחשבה על מה קיים במעמקים או מה יקרה אם יתקעו בלב ים. הדבר לגיטימי מאוד, כך שאם זה המקרה שלכם, הפוביה שלכם די שכיחה. אך כאשר אתם נותנים לפחד להשתלט עליכם עד לכדי הפחד ממגע עם המים, אתם תהיו חייבים לעבוד על התגברות על הפחד.

נסו לזהות את מקור הפחד

בין אם הייתם בסכנת טביעה בילדותכם ובין אם אחד מההורים שלכם היה מבועת מהמחשבה על הים, הפחד שלכם נובע מהיכן שהו. נסו לחשוב מאיפה נובע הפחד, נסו לזהות ולהבין למה אלה התחושות שנותרו אצלכם והאם הן עוד תואמות את מי שאתם היום. יכול להיות שתופתעו לגלות שהפחד שלכם הושרש בכם עוד כשהייתם קטנים ועכשיו כשחשבתם על זה בשנית, הבנתם כי הפחד לא באמת קיים אצלכם.

חפשו טיפול מים עם מטפל מוסמך

אם אינכם יודעים איך להתחיל לטפל בפחד שלכם, אם אתם מתביישים או מפחדים להתחיל לבד, חפשו טיפול בפחד ממים שיוכל לעזור ולסייע לכם להתגבר על הפחד שלכם. ההתמודדות עם הפחד וההתגברות עליו הופכת לקלה יותר כאשר יש מישהו איתכם, אדם שאתם סומכים עליו ועל היכולות שלו לעזור לכם. כאשר אתם יודעים שהאדם שעוזר לכם מוסמך ויודע לתפעל מצבי חירום, ההרגשה שלכם תהיה נוחה יותר ופתוחה יותר לאימון.

היו מודעים לנשימות שלכם

אחד הדברים הידועים ביותר שעוזרים לאנשים להירגע, הוא הנשימות. בזמן שאנשים כועסים, לחוצים, עצובים ואפילו שמחים, אחד הדברים הראשונים שרואים עליהם זה קצב הנשימה המהיר שלהם. אותו הדבר קורה בזמן שחייה וכמו כן, בזמן פחד. כאשר אתם מודעים לנשימה שלכם בזמן טבילה במים, אתם יכולים להיות מודעים לסדר הנשימות, זמן השאיפה והנשיפה ולעזור לעצמכם להירגע תחת הפחד.

טיפולי מים רבים נערכים על ידי מטפלים מוסמכים אשר יודעים איך לתפקד תחת החרדות, המתחים והפחדים של המטופלים שלהם. אם אתם מפחדים ממים, נסו טיפול בפחד ממים, מקסימום תתגברו על הפחד.