חיפוש בעלי מקצוע בגוגל – איך לעשות את זה נכון?

חיפוש בעלי מקצוע בגוגל – איך לעשות את זה נכון?

חיפוש בעלי מקצוע מתבצע היום כמעט באופן בלבדי באמצעות מנועי חיפוש ובראשם גוגל ועם העובדה הזאת אי אפשר להתווכח וגם לא צריך. מנועי חיפוש נועדו בדיוק לשם כך – לסייע לנו למצוא את מה שאנחנו מחפשים, גם כאשר מדובר בבעלי מקצוע. יחד עם זאת, עם השנים פיתחנו הרגלים סביב בחירת אנשי המקצוע העולים בתוצאות החיפוש ובמרבית המקרים האלה הבחירה שלנו תושפע לא מהיכולות המקצועיות של אותם אנשי מקצוע, אלא מטיב הביצועים של אותם אנשי מקצוע בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים. מה זה אומר מבחינתכם? על כך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

זירה תחרותית קשה ומאתגרת

בעלי מקצוע נדרשים להתמודד היום בזירה תחרותית שרק הולכת והופכת ליותר ויותר מורכבת ומסובכת. בימים הראשונים של האינטרנט, כשעוד לא היה שיווק דיגיטלי לעסקים, הבטיחו להם שהם שכל אחד יוכל למצוא אותם בחיפוש פשוט באינטרנט וזה בדיוק מה שקרה. אלא שהדברים נכונים לגבי כל אנשי המקצוע – את כולם אפשר למצוא דרך האינטרנט ומפה התפתחה תחרות חדשה סביב המיקומים הראשונים של דפי תוצאות החיפוש – מי יכבוש את ראש תוצאות החיפוש ויזכה בשמנת. ואכן, כחלק מההתמודדות עם סיטואציה זו, משקיע היום כמעט כל עסק, החל מעסק קטן ולוקאלי וכלה בעסק בינלאומי בקידום ושיווק במרחב המקוון והדיגיטלי. זוהי כמובן התנהלות לגיטימית ואפילו מתבקשת, אבל אתכם, כלקוחות פוטנציאליים, לא ממש מעניין מי ניצח ומי הפסיד בתחרות. מה שמעניין אתכם הוא למצוא איש מקצוע איכותי, אמין, זול ומקצועי וכנראה שיש קשר בין השניים.

הראשון הוא ראשון בכל

אפשר כמובן לטעון שבעל מקצוע שהצליח להתברג במקום הראשון בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, הצליח לעשות זאת בזכות השקעה רבה בפעילות שיווק דיגיטלי לעסקים וזה לא אומר שום דבר על היכולות המקצועיות שלו בתחום התמחותו. אלא שבפועל המציאות מוכיחה לנו קצת אחרת. בעל עסק שמצליח להשיג את מטרותיו, בין בתחום השיווק, בין בתחום כוח האדם ובין בתחום המכירות, הוא בעל עסק שאפשר לייחס לו יכולות ובעל עסק רציני, נחוש, משקיען, ממוקד מטרה ובעל יכולות זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים. אבל עוד מעבר לכך, בעלי עסקים שהצליחו לכבוש את ראש תוצאות החיפוש, עושים הכל כדי לשמור על כך ולממש את ההצלחה בכל המישורים האחרים. במובן מסוים, עצם ההובלה של בעל המקצוע בזירת החיפוש באינטרנט, דוחפת אותו להוביל גם במישור המקצועי – הוא מספק שירות טוב ומהיר יותר, הוא מקפיד יותר על שביעות הרצון של הלקוחות שלו והוא גם טורח להציע מחירים תחרותיים, שיאפשרו לו לתרגם את הצלחתו במרחב המקוון גם להצלחה עסקית.

ועדיין, יש עוד אפשרויות

אחרי שאמרנו את כל זה, ייתכן שבעל המקצוע האידיאלי עבורכם לא ממש פעיל בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים ולכן נמצא דווקא בתוצאות האחוריות יותר – את התוצאות האלה אתם לא רוצים להזניח. לאורך שנים של התפתחות תחום החיפוש באינטרנט, התגבשה תרבות של בחירת אנשי המקצוע המופיעים בדף תוצאות החיפוש הראשון בלבד ואף בשלושת המיקומים הראשונים בלבד. בפועל, ישנם אנשי מקצוע מצוינים גם במיקומים האחרים וכדאי לא לבטל אותם רק על בסיס מיקומם זה ולפני שבחנתם אותם יותר לעומק בהקשר המקצועי הרלוונטי לכם.