טיפים לשיווק עסקים קטנים ב2021

טיפים לשיווק עסקים קטנים ב2021

הלקוח הוא הכוח המניע את העסק, ואופן השגתו ויותר מכך שימורו הוא אחד האתגרים המרכזיים שכל בעל עסק מתמודד עמו מידי יום. גם עסק קטן צריך לצאת לדרך עם תוכנית שיווקית מוגדרת מראש, ולענות על השאלות: מה מטרת פעילות השיווק? מיהו קהל היעד? מהם צרכי הלקוחות? ובאלה אמצעי שיווק פונים? 

אצל חברות וארגונים גדולים תכנון אסטרטגיה שיווקית ממנה נגזרות פעילויות שיווק מובנות היא בגדר חובה והדבר מובן מאליו, לעומת זאת בעסקים קטנים רבים נוטים לפעול בשוק ללא כל תכנון מקדים או אסטרטגיה שיווקית מובנית, מנסים אמצעי אחר בכל פעם ונסחפים אחר טרנדים או יותר מכך, רואים בשיווק מותרות ולא משקיעים בו זמן או משאבים. חשוב להבין כי אסטרטגיה שיווקית מובנית הכרחית לעסק, בכל סדר גודל, והדבר מהווה מפתח להצלחה. הגישה השיווקית כיום מבוססת על 'מיקוד בלקוח', משמע התאמת הפעילות למתן מענה לצרכים של הלקוחות. בחרנו עבורכם מספר דרכים שיווקיות ויעילות המתאימות לעסקים קטנים ובינוניים. 

האינטרנט הוא פלטפורמה שיווקית מצויינת לעסקים גדולים כקטנים, ישנן מגוון אפשרויות לשיווק באמצעות האינטרנט חלקן בתשלום וחלקן חינמיות לחלוטין.

הקמת אתר אינטרנט: השלב הראשון של בפרסום העסק הוא הקמת אתר אינטרנט. שאותו  יהיה אפשר לקדם בגוגל לאחר מכן. אתר אינטרנט  ישמש כפנים של בית עסק. באתר ניתן להציג את המוצרים והשירותים של העסק בצורה ברורה ונוחה לגולשים. תוכלו לפרסם הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים שלכם. מעבר לכך, תוכלו גם להציע ללקוחות להצטרף למועדון הלקוחות שלכם. ולהציע מבצעים והנחות למצטרפים חדשים.

רשתות חברתיות: הרשתות החברתיות מציעות שיווק חינמי ונוח. קיימות מספר רשתות חברתיות פופולאריות  והן: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב , פינטרסט ועוד. לכל רשת חברתית יש את הסגנון שלה מבחינת סוג קהל היעד הייחודי לה. התמקדו ברשת החברתית בה נמצא קהל היעד שלכם. אתם יכולים לשלוח תוכן יומי או טיפ לפתיחת היום, ניתן למצוא המון בלוגים קבוצות או פורומים מקצועיים בפייסבוק. המסרים אותם תעבירו בקבוצות השונות יזכו לתפוצה נרחבת ומהירה אצל אנשים המתעניינים במוצרים או בשירות אותו אתם מציעים.

סרטון תדמית: כיום סרטון תדמית לעסק נחשב לאחת הדרכים החכמות ביותר לשיווק כל מוצר, שירות, עסק, ארגון, חברה, מוסד וכדומה. שיווק באמצעות סרטון תדמית הופך את הכל להרבה יותר מהיר ופשוט. סרטון תדמית מסייע להעביר מידע בצורה קלילה וידידותית ללקוח תוך כדי שימוש בעיצוב ואפקטים מיוחדים. המסר קליט, וקיימת היכולת לספק כמות רבה של מידע תוך זמן קצר. 

שליחת מיילים: שליחת ניוזלטר ללקוחות העסק, היא דרך מצויינת להעביר מסרים ומידע שיווקי, והדבר מגובה בסקרים. יצאתם במבצע חדש? הוספתם שירות חדש? או הרחבתם אחד קיים? הבאתם מוצר חדש למדפים? הלקוח שלכם צריך ורוצה לדעת על כך, נסחו מייל עם מסר מדויק, פשוט קצר וקולע אנחנו בטוחים שהלקוחות שלכם ישמחו לקבל מכם את העדכונים האלה. שליחת מיילים באופן קבוע ושאינו מטריד את הלקוח, שומרת על קשר רציף עם הלקוח  מגדילה את הסיכויים לעסקאות חוזרות, בעיקר כאשר מועבר מידע רלוונטי, עדכני ומעניין.

מסרים מידיים: אם בעבר ווטסאפ או פייסבוק מסנג'ר שימשו אותנו כמעט אך ורק לתקשורת בין אנשים. כיום יותר ויותר עסקים,משתמשים בדרך תקשורת זו כדי להציע ​​עסקות ומבצעים חדשים או לשלוח הודעות חג שמח ללקוחותיהם. פלטפורמת ווטסאפ היא כלי נהדר לתמיכה מול לקוחות בגלל השימוש הרחב שלו ברחבי העולם. השימוש בווצאפ הוא חינמי ומאפשר לבצע שיחות קבוצתיות, סקרים ועוד.

השתמשו בתוכן של לקוחות וגולשים: המטרה היא ליצור תוכן משכנע ואותנטי שיתפוס את תשומת הלב של קהל פוטנציאלי. בצעו סקרים, תחרויות ואתגרים ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט של העסק, קמפיינים מסוג זה מגבירים את ההפצה, מערבים את הקהל עם המותג שלך, ונותנים לקהל להרגיש שהם חלק ממנו.