פותחים עסק בינלאומי, הנה עוד כמה דברים לחשוב עליהם

פותחים עסק בינלאומי, הנה עוד כמה דברים לחשוב עליהם

צעירים וצעירות המעוניינים לפתוח עסק משלהם היום, מעדיפים במקרים רבים לפנות לקהל בינלאומי ולא להסתפק אך ורק בשוק המקומי. הם מבינים שהשוק הישראלי הוא קטן ויש לו תקרת זכוכית נמוכה באופן יחסי למדינות אחרות, ולכן בשביל ליהנות מפירות ההשקעה ולייצר הכנסות משמעותיות, הם בוחרים להתמקד גם ביצוא אל מדינות אחרות ואם יש צורך אז גם ביבוא לישראל, הן של מוצרים למכירה והן של מכשירים ואמצעים לשימוש עסקי.

פתיחת עסק בינלאומי זה לא דבר פשוט. לא רק בגלל הבירוקרטיה הכרוכה בכך, רישיונות, אישורים, עמידה בתקנים בינלאומיים שונים וכן היכרות עם מערכת חוקים, כולל מערכת מיסוי במדינות שונות, אלא זה לא פשוט בגלל שצריך להפעיל מערכות שונות ולהיעזר באנשי מקצוע מתחומים שונים בשביל שיהיה ניתן לבצע את התהליכים הנדרשים בצורה אופטימאלית.

למשל, אי אפשר לקיים עסק שעובד עם לקוחות וספקים במדינות שונות מבלי לעבוד עם חברה שמתמחה בתחום של שילוח בינלאומי. זה נכון כאשר מדובר על יצוא וזה נכון כשמדובר על יבוא. בעולם של ימינו, המתבסס על מסחר בינלאומי שמתבצע בין חברות ממדינות שונות, יש משמעות רבה לחברות בתחום זה וצריך לדעת כיצד לבחור אותם ואיך לעבוד איתן.

חברות שילוח בינלאומי אחראיות לאסוף את הפריטים המיועדים למשלוח, להעביר אותם אל הנמל (ימי או אווירי), לדאוג שהפריטים יועברו אל היעד המבוקש, לדאוג שהפריטים ישוחררו בנמל, יעברו את המכס ויהיה ניתן להעביר אותם אל יעדם הסופי. זה נכון אם מדובר בבית העסק עצמו או בלקוח ספציפי.

מעבר לשילוח בינלאומי, הרי שיש צורך לחשוב על פרטים נוספים בעלי משמעות בכל מה שקשור לפתיחת עסק בינלאומי בצורה נכונה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת התנהלות כללית.

דברים שחשוב לעשות כשפותחים עסק בינלאומי

אתר אינטרנט בינלאומי – אחד הדברים הראשונים שיש לעשות כאשר פותחים עסק בכלל ובפרט עסק בינלאומי, הוא לפתוח אתר אינטרנט שפונה לקהל מחוץ לישראל. זה צריך להיות אתר עם כתובת בסיומת בינלאומית, כולל אפשרות של סיומת בינלאומית, מתורגם לשפות זרות וכן רצוי כמובן לקדם אותו בגוגל באותן מדינות. באמצעות האתר, יהיה אפשר להגיע אל קהלים מקומיים במדינות שונות.

יצירת קשרים – אי אפשר לפתח עסק בכלל ובפרט עסק בינלאומי, מבלי לפתח קשרים עם ספקים ונותני שירותים במדינות שונות. דרכם יהיה אפשר להפיץ את המוצרים והשירותים, דרכם יהיה ניתן לרכוש חלקים ופרטים שונים שנדרשים לצורך שימוש בעסק ובפרט בתהליך הייצור.

תערוכות וירידים – אם רוצים להגיע אל קהל בינלאומי, לחשוף את המוצרים והשירותים שהעסק מציע, אז יהיה נכון לחפש תערוכות, ירידים וכנסים שנערכים במדינות שונות, להירשם ולהגיע אליהם. זו דרך טובה מאוד לשווק את העסק וכן לייצר קשרים.

אך כאמור, מעבר לכל זה, התהליך הלוגיסטי חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר ולשם כך יש לעבוד עם אנשי מקצוע מתאימים ובפרט, כפי שציינו, עם חברת שילוח בינלאומי ברמה הגבוהה ביותר.